[Inne] Superb - padł chyba sterownik zasięgu reflektorów
Jak w temacie. Opis błędu z VAG-a:
Control Module Part Number: 4Z7 907 357
Component and/or Version: dynamische LWR D09
Software Coding: 00005
Work Shop Code: WSC 73430
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
Czy to poważna awaria? Skutkiem tego jest brak samopoziomowania reflektorów i zapalenie się kontrolki od spalonej żarówki. Gdzie w ogóle w Superbie jest ten czujnik? Pozdrawiam.
p.s.
Błędu skasować nie można, wyskakuje od razu z powrotem.
Wg. mnie jest to poważna awaria. Sterownik przestał działać i nie ma samopoziomowania. Sterownik jest przy reflektorze w takim jakby styropianie (o ile dobrze pamiętam)
No prosze a ETKA pokazuje wyraźnie, że w bagażniku, chociaż też nie wiem dokładnie gdzie ( ja bym poszukał gdzieś na tylnym pasie, bo chyba nie jest tak jak na rysunku w klapie )...
[ Dodano: Czw 20 Lis, 08 12:53 ]
Zamieszczone przez Forest
Tylko to jest z Octavii. Ja mam Superba. Tam jest zupełnie inna lampa.
W Octavi ( a przynajmniej OII ) centralka poziomowania jest gdzieś za obudową zegarów...
Byłem w serwisie, podłączyli VAG-a i niby ten sterownik. Ale powiedzieli, że może to być też któryś z czujników, bo na VAG-u pokazuje, że auto stoi krzywo, czyli, że jakiś czujnik może oszukiwać. Tylko jak sprawdzić czy to czujnik i który? Czy może sterownik? Ktoś ma jakiś pomysł? Kable do czujników są, nic nie pourywane, także nie wiem jak taki czujnik sprawdzić.
Byłem w serwisie, podłączyli VAG-a i niby ten sterownik. Ale powiedzieli, że może to być też któryś z czujników, bo na VAG-u pokazuje, że auto stoi krzywo, czyli, że jakiś czujnik może oszukiwać. Tylko jak sprawdzić czy to czujnik i który? Czy może sterownik? Ktoś ma jakiś pomysł? Kable do czujników są, nic nie pourywane, także nie wiem jak taki czujnik sprawdzić.
Jest to do OI ale myślę, że tak samo jest dla Superb'a. Jeżeli masz VAGa to możesz sprawdzić bloki pomiarowe.
Czujniki raportują swój stan położenia w bloku numer 002. Wartość wyrażona jest w woltach.
Pierwsza wielkość to przedni sensor (2.3 ... 2.8 V)
Druga wielkość to tylny sensor (1.9 ... 2.3V FWD lub 3.5 ... 3.9V 4x4)
Samochód postawiony na poziomym terenie bez obciążenia.
Te same napięcia powinny występować na czujnikach przy kołach.
Jeżeli jest uda ci się wypiąć wtyczkę przy czujniku to możesz pomierzyć napięcia.
Uwaga zasilanie 5V a nie jak zawsze 12V, a masa nie jest masą samochodu (chyba).
Komentarz